Thursday, August 26, 2010

Flowers and the new Chanel colours - Flores e as novas cores da Chanel

.
After travelling a lot while on vacations, I finally arrived home. But not for long, I just had time to organize a few things and I'm travelling again for at least two more weeks (I already have many stuff to post about my vacations and more to come - I'm having a blast and having almost two months of vacations is pretty awesome).
Today I wore this casual outfit and I've tried the Chanel "Paradoxal" on my hands and the Chanel "Rose Confidentiel" on my toes.
I really like both colours, but to be honest I prefer the "Rose Confidentiel", it's so, so lovely. There's been a big fuzz about "Paradoxal" but I think it's not that special and very similar to "Vendetta", although a bit lighter. I don't agree this is the new "Particulière" because even tough I see a little bit of brown, the main colour is definitely purple.
Btw, I already have the September issue of British Vogue yay oh and that notebook if from "Sonia Rykiel pour H&M", isn't it cute?
My headband is from Malababa and the material that they use in the butterfly is the same that Chanel uses in their bags :)
.
Depois de ter viajado imenso nas últimas semanas, fui a casa durante alguns dias e já parti para outro destino (pelo menos por mais duas semanas). Tenho imensos posts para colocar sobre as minhas férias e vêm mais a caminho. Estou a divertir-me imenso e ter quase dois meses de férias é fantastico!
Hoje apeteceu-me vestir esta camisa com um padrão floral e uns calções (sem dúvida que a minha peça de roupa preferida são calções, pois é raro o dia em que não os visto) e experimentei o verniz "Paradoxal" da Chanel nas unhas das mãos e o "Rose Confidentiel" da Chanel nas unhinhas dos pés lol.
Gosto muito das duas cores, mas sem dúvida que a minha preferida é o "Rose Confidentiel", pois é lindo de morrer. Tem havido muita conversa sobre o "Paradoxal" e em como é o novo "must-have" do momento, mas na realidade agora que experimentei não concordo nada. Para mim é uma versão do "Vendetta" um pouco mais clara e com apenas uma "pitadinha" de castanho. Se esta é a nova versão do "Particulière" então eu sou a Madonna lol
Como foi oferecido obviamente que vou usar ("a cavalo dado não se olha o dente"), mas não o compraria!
É verdade, já tenho a minha Vogue Inglesa de Setembro YAY e o caderninho super fofo que vêm na imagem é da "Sonia Rykiel pour H&M".
A fita que estou a usar é da marca Malababa e a pele da borboleta é feita do mesmo material que a Chanel usa nas suas malas :)
.
.
Flower shirt - Zara; Denim shorts - Levi's; Golden bracelet - The Chains of Love (10% off with code: SUMMER - for my readers); Golden watch - Casio; Satchel - Asos; Pink flats - Pull&Bear; Nail Colour - Chanel Le Vernis "509 Paradoxal" and Chanel Le Vernis "491 Rose Confidentiel"; Headband - Malababa.
.
Camisa flores - Zara; Calções de ganga - Levi's; Pulseira - The Chains of Love (10% de desconto com o código: SUMMER - para os meus leitores); Relógio dourado - Casio; Satchel - Asos; Sabrinas rosa - Pull&Bear; Vernizes - Chanel Le Vernis "509 Paradoxal" e Chanel Le Vernis "491 Rose Confidentiel"; Fita - Malababa.
.
My own photos/Fotos pessoais